Rujnuje pracownikowi życie, a firmę naraża na straty. Wypalenie zawodowe to zjawisko groźne nie tylko dla pracowników, lecz także dla szefów.
Czym jest, jak je rozpoznać?
Jak mu zapobiegać i jak je skutecznie leczyć?
Zapraszamy na kolejny webinar Strefy Zarządzania Uniwersytetu SWPS. Gościem dr. Adama Kowalika będzie Mateusz Banaszkiewicz, psycholog zdrowia z Uniwersytetu SWPS. Wypalenie zawodowe potrafi złamać karierę i poważnie zagrozić naszemu zdrowiu, nie tylko psychicznemu. Rozwija się podstępnie, nie daje się łatwo zaleczyć krótkim urlopem, a popularne – błędne – sposoby odreagowania mogą je tylko wzmacniać.
Wypalenie zawodowe to dla pracownika życiowy dramat, a dla zespołu i firmy ogromne straty. WHO oficjalnie uznało tę przypadłość za jeden z syndromów zawodowych i uwzględniło w klasyfikacji chorób. To był jasny sygnał dla pracodawców – przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nie jest wcale fanaberią, lecz podstawą dobrego zarządzania. Zatem i dla pracowników, i dla ich przełożonych niezwykle ważne jest zdobycie rzetelnej, praktycznej wiedzy na temat tego coraz bardziej dziś powszechnego zjawiska.
Mateusz Banaszkiewicz - psycholog zdrowia, wykładowca. Doktorant na Uniwersytecie SWPS oraz uczestnik Studium Dialogu Motywującego przy Polskim Towarzystwie Terapii Motywującej. Członek Zespołu Pomocy Poszkodowanym (ZPP) w strukturach kryzysowych Polskich Linii Lotniczych. Odpowiada za ocenę stanu psychospołecznego oraz wsparcie pacjentów powypadkowych w warszawskim Centrum Medycznym Gamma.
W ramach programów promocji zdrowia w firmach prowadzi wykłady i warsztaty dotyczące radzenia sobie ze stresem.
Dr Adam Kowalik - doradca, trener, menedżer, analityk. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie konkurencyjnym i rynkowym, symulacjach strategicznych (strategy wargame), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Swoją wiedzą dzieli się w trakcie praktycznych szkoleń i warsztatów. Prowadzi zajęcia na studiach MBA. Stosuje metody tzw. „active learning”, prowokuje uczestników zajęć do krytycznego myślenia. Tworzy programy rozwojowe dla menedżerów (executive education).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz